top of page
Logo - Be Yourself Sound

& Artists Guidance

Logo - Be Yourself Sound

& Artists Guidance

אתה לא צריך מנהל


מכירים את הדבר הזה שאמנים מחפשים מנהל? הם בטוחים שזה הדבר היחיד שתכלס חסר להם בכדי להעיף את הקריירה שלכם למעלה. הם לא יודעים את לנהל את עצמם אז הם מחפשים מנהל. הקטע הוא שמנהל לא עושה קסמים, הוא פשוט לוקח אחריות ועוזר לקיים את הויז’ן של האמן.

אם לאמן אין ויז’ן, תשתית וזהות, עם בראנד כלשהו וסיסטמים להפקה שמייצרים חומרים ברמה שהשוק דורש המנהל יהיה מובטל רוב הזמן.


אז רגע בואו נתחיל מההתחלה, מה בכלל תחום האחריות של מנהל?

בגדול תפקיד המנהל הוא לייצג את האמן מול גורמים חיצוניים ולעזור לו לעצב ולפתח את הקריירה שלו. בגדול זה משתנה מאוד ותלוי בתחום האחריות שהוגדר למנהל, יש כאלה שסוגרים גיגים, יש כאלה שמביאים החתמות, ויש כאלה שמוודאים שקמת והגעת הביתה בשלום מהופעה.

ובכל זאת הינה כמה דברים בסיסיים שהם תחומי האחריות של רוב המנהלים:


1/ תכנון וארגון - שום דבר לא יכול לצאת לפועל בלי תכנית פעולה. המחסור בתכנית פעולה הוא למעשה תכנית פעולה כשלעצמה, תכנית פעולה שמטרתה וסופה לגרום לאמן להכשל. על כן מטרת המנהל היא בראש ובראשונה לוודא שיש תכנית פעולה שעובדת, זה מתחיל בהצבת מטרות וממשיך במעקב ושינוי הטקטיקה בעת הצורך.


2/ ניהול לחצים ולוחות זמנים - חלוקת עומס ושילוב של אנשי מקצוע נוספים יכול לעזור מאוד בכדי לחלק את העבודה בצורה הגיונית יותר. מנהל בעל רשת קשרים רחבה יכול למצוא אנשי מקצוע שיטפלו בחלקים שונים של הביזניס, מעיצוב וקידום, ועד למיקס ומאסטרינג. גם אם יש לכם רעיונות שלכם, הקשר והמעקב הוא דרך המנהל.


3/ נטוורקינג - בהמשך לסעיף הקודם, למנהל טוב לרוב יהיו קשרים עם אנשי תעשייה, מצב טוב שהוא מכיר את מנהלים אחרים שהם קולגות שלו. הדבר היחיד הקבוע שמניע כל עסק קדימה זה הכרות עמוקה עם בני אדם, עסקים עושים עם אנשים. עדיין לא עם מכונות.


4/ ניהול משא ומתן וניהול קונפליקטים - לאורך הזמן יצוצו כל מיני משברים, אם ברמת החוסר הסכמה על תנאים של חוזים, גובה התשלום על גיג כזה או אחר, או משא ומתן מול גוף מסחרי גדול שמחפש להשתמש בכישורים או בשם שלכם. זו הנקודה בה למנהל יש הרבה יותר מינוף ויכולות לשאת ולתת - הוא לא מעורב רגשית, אמור להיות לו ניסיון בתחום והוא חושב ממקום קר יותר ומספרי מאשר ממקום רגשי.



כן בגדול מפיקים צריכים להתעסק במוזיקה ואת כל השאר לתת למנהל - זה האידיאל, אבל כאמור רוב האמנים לא חיים את האידיאל. במידה ואתם לא מנהלים את הפרוייקט המוזיקלי שלכם בצורה של עסק, אם אין לכם הכנסות, תיק עבודות הולם, ואם לא דופקים לכם בדלת בכדי לשכור את השירותים שלכם מנהל הוא דבר מיותר בהחלט.


מעבר לזה, מנהל רציני לא ירצה להכנס לפרוייקט שכזה - גם כי הוא גובה בעצמו תשלום חודשי ואם אין לכם הכנסות אז מאיפה הוא יראה כסף? וגם כי הוא צריך לראות פוטנציאל וגרף גדילה שבעלייה מתמדת.

אם אתם אמני על, צעירים שעוקפים את כולם בסיבוב ויש לכם פוטנציאל אדיר וכבר עכשיו אתם עושים גלים בסצנה בה אתם נמצאים, מנהל מכובד כבר ימצא את הדרך שלו אליכם.

1 view0 comments

Recent Posts

See All

Comments


bottom of page