top of page
Logo - Be Yourself Sound

& Artists Guidance

Logo - Be Yourself Sound

& Artists Guidance

30 טיפים לאמנים לפני גילי שלושים


תתחיל להפנים שזה לא הולך להיות קל


1/ תאזין לכמה שיותר מוזיקה - גם כזו שאתה לא הכי מעריץ - זה יעזור לך לפתח ולשלב סגנונות


2/ תחקור את המוזיקה שאתה אוהב לעומק, מה זה לחקור? : מי כתב/הלחין? מי עשה מיקס? מי עשה מאסטרינג? היסטוריה, תרבות, מאיזה ז'אנר התפתח הז'אנר, באילו כלים משתמשים בו, הכל מא'-ת', ואם אתה בטוח שאתה יודע הכל אז פתח ויקיפדיה ותתחיל לחפור בתת ז'אנרים שהתפתחו ממנו.


3/ ספרים נותנים ידע רחב יותר ומדוייק יותר מסרטי יוטיוב קצרים, אם אתה עוד לא קורא ספרים, זה הזמן, ולא בקטע של שיט של הארי פוטר. יש ספרים לכל דבר שאתה חושב עליו, רוצה להיות יותר פרודקטיבי? יש על זה ספר, רוצה לטפל בדחיינות שלך? יש לזה ספר, רוצה ללמוד איך להיות יותר כריזמטי? יש לזה ספר, תתחיל באמזון זה ישפר לך גם את האנגלית על הדרך.


4/ אל תשמור עבודות וסקיצות מוגמרת יחסית במגירה, תשמיע לאנשים בכדי לקבל פידבק, מתישהו תוכל לגנוב שם איזה רעיון או שניים.


5/ נסה להפיק ז'אנרים שעוד לא התנסת בהם.


6/ פתח פרוייקטים של ניסוי וטעיה בעיצוב סאונד - רק בכדי להתאמן לאתגר וללמד את עצמך איך מגיעים לסאונד ההוא ששמעת ברדיו, מתישהו זה יקפוץ לך מהחלק האחורי של המוח.


7/ אזניות זה עניין סופר חשוב, אבל עוד יותר חשוב זה בריאות, אל תפגיז בווליום, במיוחד לא באזניות אין-איר, כשתגיע לגיל 30 גם תבין למה. גם לא באולפן, מקסימום 85 דיבי, כל שעה הפסקה של 10 דקות.


8/ אל תשאל כל בנאדם שני אם הוא רוצה קולאב, זה היה מצחיק בהתחלה עכשיו זה פשוט חסר תועלת, נסה לייצר שיתופי פעולה עם אמנים טובים ממך אחרי שפיתחת איתם מערכת יחסים רצינית וארוכת טווח.


9/ היום זה טכנו אבא מחר זה טראנס עליות עוד יומיים זה משהו אחר, אין מה לרדוף אחרי טרנדים, המסלול של הרכבת הוא לעולם מעגלי, מתישהו היא תעצור בתחנה שלך.


10/ פלטר מה שלא צריך לשבת מתחת ל100 הרץ.


11/ אם עוד לא למדת תאוריה מוזיקלית, זה הזמן להתחיל.


12/ אל תפחד לשאול שאלות מטומטמות! ובכל מקרה תריץ קודם חיפוש בגוגל שלא תצא אהבל.


13/ אל תשגע אנשים בהודעות, זה משאיר רושם רע.


14/ סינטי מברזל או מוניטורים ב5000$ לא יהפכו אותך למפיק טוב יותר.


15/ יש לך מספיק פלגינים בתוכנה, תפסיק לחפש כל שני וחמישי דברים חדשים. (אומר את זה לעצמי פעמיים בשבוע)


16/ אם אתה בטוח שאתה הדבר הכי פרש שקרה במוזיקה תחשוב שוב, STAY HUMBLE, רוב הסיכויים של המצאת את הגלגל, ובתכלס בביזניס הזה לא צריך להמציא את הגלגל בכלל, צריך להבין איך גורמים לו לזוז כל הזמן, ועדיף כמה שיותר מהר.


17/ הפקת מוזיקה דורשת טון של מיומנות בפתרון בעיות, מכאן שאין מדריך לכל דבר, נסה לפתור בעיות ע"י חלוקה שלהם לביסים קטנים, זה מקל על המוח לחשוב.


18/ סמפל סאונדים מאמנים אחרים, אתה עדיין לא כזה מוכר בכדי שיתבעו אותך, אבל לא להגזים כן? נגיד לקחת אקפלות ולהניח אותם AS IS זה כבר טומאצ'.


19/ נסה לעשות רימייקים לטראקים שאתה אוהב, אין תהליך יותר מלמד מיזה.


20/ צא החוצה לשאוף אוויר, אם תשב עוד עשר דקות אחרי שכבר ישבת עשרים שעות כנראה שזה יעשה יותר נזק מתועלת.


21/ אם אתה חזק במועדונים ורייבים וכאלה יאללה תענוג! אין ולא יהיה תחליף להופעת לייב טובה, היא מלמדת בצורה הטובה ביותר את אמנות הפרפורמנס.


22/ הרבה אנשים הולכים להתעלם ממך, תתחיל להתרגל לזה, הא וגם תתחיל להתרגל ללקבל לא, אני מקבל "כן" אחד על כל חמש "לא"ים לפחות, מלייבלים, מועדונים, סוכנים, ממי לא?


23/ כן, לרוב עיבוד והפקה חשובים פי 100 מסאונד טוב.


24/ אז החתמת קטע שיצא בביטפורט...נו ו? תחשוב על המינוף לא על התחנה הסופית.


25/ תפתח דרכי עבודה טובים מההתחלה בלי קיצורי דרך, זה הרבה יותר קשה לשפר ולתקן הרגלי עבודה רעים.


26/ אל תוותר על הדיי ג'וב שלך, שבוע הבא לא תיהיה עשיר מהלהיט שכתבת אתמול.

השתמש בטראקים מוכרים ואהובים עלייך כרפרנסים.


27/ אם אתה חושב שיש לך להיט ביד, כנראה שאתה טועה.


28/ תתאמן תתאמן תתאמן.

4 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page