top of page
Logo - Be Yourself Sound

& Artists Guidance

Logo - Be Yourself Sound

& Artists Guidance

איך לגרום לווקאלים שלכם להשמע עשירים וגדולים?


איך לגרום לווקאלים שלכם להשמע עשירים וגדולים?

מכירים את זה שיש לכם ווקאל עם ביצוע מעולה אבל איכשהו בתוך הטראק אתם לא מצליחים להוציא אותו החוצה ולגרום לו להשאר שם ?

1/ אל תמקססו את הווקאל בסולו, ובטוח אל תפתחו ישר CORRECTIVE EQ איקיו ותתחילו להוריד רזונציות על ההתחלה, ברגע שתורידו אחת אחרת תקפוץ NEXT THING YOU KNOW, הווקאל נעשה רזה, חסר הרמוניות, מוזר ואובר פרוססד.


2/ אין סדר אחד שיעבוד לכולם וזה לגמרי עניין של העדפה אבל לרוב אני ישתמש ב EQ ראשון בשרשור בכדי לחתוך נמוכים ותדרים לא רצויים כך שהקומפרסור שבא אחריו לא יוטרג מHUMים וכו'.

מבחינתי הבאים בשרשור יהיו LA2A בכדי לאזן דינמיקה לאורך הביצוע כולו ולאחר מכן 1176 בכדי לפמפם ולדחוף את הווקאל קדימה, במקרים בהם ארצה ממש לנקנק את הערוץ אשתמש ב Distressor אישהו בשרשור.


3/ תשתמשו בגרופים לכל סקשן בנפרד, כלומר גרופ לליד, גרופ לקולות וכו', בסוף סכמו את כולם לגרופ אחד.


4/ ס א ט ו ר צ י ה היא כלי הכי יעילה מבחינתי על מנת להדביק ווקאלים ולצור חיבור הרמוניה בין תדרים כך שהווקאל ישמע עשיר וחלק לאורך הביצוע ה Abbey Road Saturator עושה עבודה וואו, פחות מעדיף פה Saturn מאחר והדרך בה הכלי הזה בנוי דוחפת לבצע אובר פרוסס.

פולטק ב3 \ 5 K מעולה להרעש והוצאה של דיקציה החוצה.


5/ ריברב ודיליי רק בשליחות! זה יאפשר מקסימום שליטה ולא יטריגר כלים אחרים בשרשור. אל תתעצלו בווקאלים זה קריטי, רוצים לפמפם אותם יחד עם הווקאלים? אין בעיה - שלחו אותם יחד עם הווקאלים היבשים לגרופ ושם תעשו את הפרוסס הרצוי - לרוב אני אעשה את זה עם PSP VINTAGE WARMER, זה עוזר לי להדביק את כל הווקאלים יחד ולנקנק אותם כך שהם לא זזים לשום מקום, כמובן שזה תלוי באופי השיר וכמה נרצה לדחוף וללחוץ את הווקאלס.


6/ אם אתם משתמשים בפלגינס של ווייבס ה Studio Rack עושה עבודה מעולה בלקחת את כל השליחות והאפקטים ולשים אותם בפלאג אחד - סופר נוח ומאפשר לשמור פריסטים כנקודת התחלה.


7/ תשתמשו ביותר מריברב ודיליי אחד, כלומר לדוגמא ריברב גדול + ריברב קטן, דיליי ארוך + דיליי קצר + דיליי לאוטומציות במקרה ואתם רוצים להחיל דיליי רק על מילה ספציפית פה ושם, שוב כמובן והכל תלוי במידת ההתאמה לביצוע עצמו.


8/ ה - CLA Epic זה וואחד וואו אחד גדול ובעצם מאפשר לבצע מספר דילייז וריברבס בפלגין אחד + יש בו גם אופציה ל THROW במקרים בהם רוצים להטריג דיליי רק על מילה ספציפית וכו'.

3 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page