top of page
Logo - Be Yourself Sound

& Artists Guidance

Logo - Be Yourself Sound

& Artists Guidance

הכוח עוד לא (not yet)

Updated: Jan 17, 2023


הכוח של עוד לא. הפסיכולוגית Carol Dweck מדברת על "הכוח להאמין שאתה יכול להשתפר" - או בשמו השני Growth Mindset - הרעיון מדבר על כך שהיכולות וההרגלים שלנו הם לא סטטיים או ניתנים משמיים אלא כאלה שניתן לשפר ולפתח עם מאמץ והתמדה אם זה בתחום המקצועי ואם זה בתחום האישי.


קארול מדברת על ניסוי שערכה בתיכון בשיקגו בו חילקה ציונים של "עוד לא" במידה והתלמידים לא עברו את כל הבחינות שנדרשו בכדי לסיים תיכון.


בעוד שציון שכזה הוא לא שגרתי, זו בהחלט גישה יעילה יותר בכדי להתמודד עם נושאים כמו קושי, אתגרים וכישלון - מרכז הרעיון של "עוד לא" הוא ששינוי הוא אפשרי ושיש עוד מקום לשיפור וזמן לגדול בכדי להצליח. כלומר במקום "לא עברת" נשתמש ב "לא בדיוק, תמשיך לנסות".


אז איך הקונספט הזה קשור אלינו בכלל ומה אני אוכל פה את הראש?

לרוב כשאנחנו מנסים לעשות משהו חדש אנחנו נתקלים בקשיים וכישלונות על בסיס יומיומי - בין אם זה הרצון להגיע למיקס המושלם או לקבל גיג במקום נחשק, ובין אם זה כישלון של טראק ששחרננו, כל אלה יכולים להביא אותנו לתסכול, מצבי רוח ירודים, ירידה במוטיצביה ועוד.


כל "לא" שאנחנו מקבלים מרגיש כאילו סוף העולם הגיע:

שלחת טראק ללייבל קיבלת לא - "אני לא מספיק טוב", "אני שרוף בלייבל", "אני בחיים לא אחתים מוזיקה בלייבל החלומות שלי", "וואלה הטראק הזה כנראה על הפנים"

ניסית לסגור גיג באיזה מועדון קיבלת לא - "אני לא דיג'יי טוב", "אין לי קומבינות וקשרים" וכו'.

מה אם במקום זה נתרגם את כל אחת מהתשובות האלה ל "עוד לא"?

  • אני עוד לא מתאים לנגן במועדון הזה, אבל בהמשך כן

  • המוזיקה שלי עוד לא מתאים ללייבל הזה, אבל בהמשך כן

  • אני עוד לא מפיק מדהים, אבל בהמשך כן אהיה

הבנתם את הרעיון...

כמובן שתהליך הפקת מסקנות ושיפור מתמיד צריך לקרות כל הזמן, אבל הקונספט של "עוד לא" מאפשר לנו לסגל צורת התמודדות עם התגובות של העולם החיצון כלפי היכולות המקצועיות והאישיות שלנו.


10 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page