top of page
Logo - Be Yourself Sound

& Artists Guidance

Logo - Be Yourself Sound

& Artists Guidance

שיפור מתמיד


אז מה זה בכלל “שיפור מתמשך”?

שיפור מתמשך הוא קונספט שמדבר על שגרה של שינויים קטנים ושיפורים בכל יום כך שלאורך זמן השיפור נעשה לאט לאט משמעותי יותר.

החשיבה הרווחת אצל רוב האמנים היא להציב מטרות גדולות ואז לנסות לעשות שינויים גדולים על מנת להשיג אותם, ואז מה קורה בפועל? השינוי הגדול כך כך קשה ליישום שהוא מביא למצב של BurnOut, תסכול ובסופו כשלון. במקום זה אנחנו יכולים על להתמקד בשינוי מתמיד ואיטי ואופטימזציות של הרגליים יומיומיים - כל יום עוד קצת.

ואיך זה מתבצע בפועל?


1/ לעשות עוד ממה שכבר עובד: לא פעם אנחנו מבזבזים משאבים ורעיונות סתם בגלל שהם מרגישים לנו לא חדשים או שהשיפור מרגיש קטן אבל הסוד פה הוא בהתמדה של אותן הפעולות, בדיוק כמו אימון חדר כושר, אף אחד לא חושב שהוא ידחק 50 קג אחרי שבוע אימון, אבל התמדה בהרמה של 10 קג והוספה של 5 קג כל שבוע כמעט בוודאות תביא אותך לשם.


2/ להמנע מהפסדים קטנים: בלא מעט מקרים שיפור הוא לא לעשות יותר דברים נכון אלא לעשות פחות דברים לא נכון. המיקוד פה הוא לא לבצע פעולות שלא עובדות: זיהוי טעויות, הורדה משמעותית של תהליכים מסובכים, וביטול כל פעולה שאין לה אימפקט רציני. פוקוס מתחיל בלהחליט מה לא לבצע.

  • לוקח לכם שעה וחצי לבחור קיק? זה הפסד.

  • לוקח לכם שעה לעשות פוסט באינסטגרם ואתם עושים אותו פעם בשבועיים - וותרו.

  • תהליך ההפקה שלכם מלא בניחושים ותהליכים מסובכים? זה הפסד.


  1. למדוד לאחור: אנחנו לרוב מודדים את ההתקדמות שלנו בהסתכלות קדימה. אנחנו מציבים מטרות. קובעים יעדים בכדי לבדוק התקדמות, ובאופן כללי אנחנו קצת מנסים לחזות את העתיד. יש אופציה הפוכה - מדידה לאחור, זה קונספט שאומר שקבלת ההחלטות מתבצעת על סמך מה שכבר קרה ולא מה שיקרה בעתיד. לדוגמא:

  • הטראק האחרון שהוצאתי נתמך ע”י 20 דיג’ייז, מה הפעולות הנוספות שאני יכול לעשות בכדי להגיע ל25 דיג’ייז? שיפור קטן, כלומר לא ל 50.

  • במקום לכתוב טראק מ0 ניתן לעשות סייב חדש לטראק קיים ולחשוב מה הפעולות שיכולות לשפר אותו. ולאחר מכן לכתוב תפקידים חדשים בהתאם.


אז אם נסכם רגע את הפוסט הזה - שיפור קטן ואחראי לאורך זמן עדיף בהרבה על שינויים גדולים וקיצוניים מהסיבה הפשוטה שזה כמעט בלתי אפשרי ליישם שינויים שכאלה, הרעיון הוא להתפקס על מה שעובד ולהעיף מהשולחן את כל מה שלא, ומכאן רק להמשיך להתמיד ולעשות אופטימיזציה - כל פעם עוד קצת.

9 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page